HELLO OZ! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tim Verlaan - WaarBenJij.nu HELLO OZ! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tim Verlaan - WaarBenJij.nu

HELLO OZ!

Door: Tim Verlaan

Blijf op de hoogte en volg Tim

23 Januari 2013 | Australië, Melbourne

Dus daar zit ik dan, in Australiè, met smileys op mn knieen een snor op mn gezicht getekent en een kaartje aan mn pols met de tekst: 'I love North-American Scum'. Raar verhaal, kom ik nog op terug.

Het begon natuurlijk zoals elke reis begint, bij het begin. En dat was voor mij op schiphol, tijdens het uitzwaaien van het gezinnetje. Was nog geen 2 minuten uit het zicht van mn ouderlijk gezag of ik had LETTERLIJK al 6 gemiste oproepen. 2x mam, 2x pap, 1x veer, 1x niels. Ik zag het echter pas bij de gate dus ik stress me rot denkend wat de FACK kan er nu al fout gegaan zijn? Dus ik bel terug, krijg ik te horen dat ze dachten dat ik de verkeerde kant was opgelopen. Op dit moment realiseerde ik me dat het echt tijd was er een goed tijdje tussen uit te gaan.

Goed, ik aan gekomen bij de gate. Vliegtuig in, opstijgen, landen in Hongkong, PRIMA. Niks aan het handje. Het plan was nu om een vlucht naar sydney te pakken. Het enige is dat ik stand-by vlieg, wat inhoud dat ik spot goedkoop vlieg, maar nooit zeker weet of er plek is op het vliegtuig. Toen ik me wou listen voor Sydney kreeg ik te horen dat er een overboeking van 10 mensen was op deze vluchten en de 3 andere vluchten stonden er ook slecht voor. De tweede optie was echter naar melbourne te vliegen met Qantas maar dan moest ik nog alles voor regelen. Omdat ik geen had om vast komende te zitten in HongKong besloot ik dat maar te doen wat dus betekenende dat ik heel snel heel veel moest regelen. Moeders deed het één en ander vanuit Holland en onder tussen moest ik tussen de incheck balies van Melbourne en Sydney heen en weer rennen. Goed ik zal jullie het hele gedoe besparen maar het eindigt dat ik 's ochtends rond 8 land op Melbourne Airport.

Vanuit het Airport kon ik gelukkig vrij makkelijk een Hostel boeken in St Kilda, een buitenwijk van melbourne met toegang tot het strand, Genaamd: 'Habitat HQ'. Al bij het instappen van de bus naar het hostel had ik me eerste vriend te pakken. Ik hoorde direct aan het accent dat het om een landgenoot ging dus ik stelde me voor. Het bleek een 23 jarige kerel uit Zeist te zijn genaamd Benjamin. Hij is net afgestudeerd en reist nu 6 weken door OZ. Aangekomen in het hostel zaten we in aparte kamers en bij het betreden van mijn 10 persoons kamer was t wel even wennen. 9 Gasten 1 waifie en een 'logee' bij de kerel in het bed pal naast de deur. Dit was mn eerste echte hostel en ... het was echt een K bende. In een poging mezelf te introduceren slaakte ik een 'good morning' uit, gevolgt door een paar halve oerkreten en 1 normale 'good morning' terug. Mooi, vriend nummer 2. Na alles een beetje door te hebben en rond te hebben gehangen in de 'woonkamer' zijn benjamin en ik maar even wat gaan drinken bij het strand. 16 euro voor 4 cola, Oz is duur..

Terug gekomen in het hostel ging benjamin slapen in ben ik wat biertjes gaan drinken met vriend nummer 2 en 2 meisjes, genaamd: Thomas, Alex en Sally. We waren al een goed uurtje aan het drinken toen ik naar hun leeftijd vroeg, ik had de illusie dat ze wel ongeveer even oud zouden zijn.
Thomas, bleek een 29-jarige Duitser te zijn die na een jaar in Zuid-Korea te hebben gewoont besloten had ook naar OZ te komen. Alex was een Engelse van 24 die op bezoek was bij haar broer die hierheen was ge-emigreerd. Sally was het 21 jarige vriendinnetje van de broer van Alex broer en dus een lokal. 's avonds nog wat gegeten bij de mexicaan en na 40 uur op te zijn geweest eindelijk gaan slapen. Volgende dag tot half 2 geslapen, dat is oprecht de eerste keer in me leven dat ik na 12 wakker word want normaal slaat regime-jantien om 10 uur de gordijnen. Na het ontbijt St kilda een beetje meer verkend en 's avonds nog de wekelijkse hippie gathering gegaan in het park van St Kilda, best een mooi feestje, overal standjes en een paar gekkies met djambee's en dans stokken. 'S avonds wat gedronken in het hostel, dat is wel het mooie van een hostel, na 2 dagen ken je de meeste wel zo'n beetje. De rest van de week zag er ook een beetje zo uit tot de maandag ochtend. Ik had besloten dat het op deze bier-manier wel erg hard ging met me geld en ik niets van Oz zou zien op deze manier. Dus nam ik op maandag morgen de bus naar de ' Great Ocean Road' voor een 2 daagse site-seeing trip. Mn maten op deze trip waren twee engelse rock-broer (een ACDC achtige bandje), waarvan de ene heel rustig was een de andere de hele dag door ' Goon' dronk uit een hele vreemde ijzeren beker. Goon is trouwens DE manier om hier enigzins betaalbaar dronken te worden, 4 liter wijn voor 12 dollars. Elke bagpacker is drinkt het en het is afschuwelijk. Daarnaast was der nog een klein, ongemakkelijk, tikje verwijfde engelse dokter van 26 die af en toe bijzonder grappig uit de hoek kwam en daarom ook wel ok was. Verder was er nog een hele volle engelse 'vrouw' van 21 die zulke rare dingen zei dat het echt super geinig was. Zo zei ze na de BBQ van de avond: ' Oh der zit helemaal geen kwijl op mn shirt, normaal kwijl ik altijd als ik iets eet' , je snapt het effect. En dan was er nog tenslotte nog een engelse vrouw van 43 die een mentale leeftijd van 20 had, echt een topwijf.

Tijdens de trip veel dingen gezien als 'de twaalf apostels' en veel meer, daarvan kunnen jullie de foto's zien die ik zal uploaden. Ik heb ook nog een heli-tour gedaan over de apostels, super vet, zitten ook nog foto's van bij.


Na de trip had ik nog 2 dagen in Habitat geboekt, waar ik gister bij aankomst gelijk weer aan de goon was gegaan met mn maten van t Hostel. Ik was echter zo moe van de trip dat de goon me vrij snel nekte en ik in slaap viel in de woonkamer en toen ik wakker werd helemaal was onder gekladdert. Je kan 10,000 duizend kilometers van thuis zijn, maar het gaat overal hetzelfde!

Morgen vertrek ik naar Sydney, daar gaat het surfen echt beginnen!

Cheers Mates!


  • 23 Januari 2013 - 09:01

    Jinne :

    Hey Timme,

    Geweldig! Heb dit verhaal met een glimlach op mijn gezicht gelezen :-)
    Klinkt goed man, geniet!
    Xx

  • 23 Januari 2013 - 09:19

    Bram:

    He ouwe,

    klinkt goed! Geniet er lekker van en we horen wel weer van je!

    x

  • 23 Januari 2013 - 09:40

    Kir G:

    Hahaha ik lach me dood om jou. Maar klinkt goed! Heel veel plezier! X

  • 23 Januari 2013 - 10:06

    Fleur :

    Hè Tim klinkt helemaal top! Keep it going, wij genieten vanaf hier met je mee!
    X

  • 23 Januari 2013 - 10:09

    Charlotte:

    Hahahaha Tim, leuke dingen maak je al mee!
    We blijven je volgen!
    Enjoy!!

  • 23 Januari 2013 - 10:54

    Mette:

    Klinkt goed Timmie! Haha ik zie die schiphol stress van Jantien al helemaal voor me!
    Have fun daar! xxx

  • 23 Januari 2013 - 11:33

    Gerda Petram:

    Ha Tim,

    Fijn dat het zo leuk is! geniet er van..
    Vanmorgen met je moeder gewandeld, die heeft nu tijd over..haha

    grs Gerda

  • 23 Januari 2013 - 13:27

    MC Pjotz:

    Nice man, klinkt perfect! Veel plezier nog en dat je maar met een Australisch gozerwijfie mag terugkomen, x

  • 23 Januari 2013 - 14:43

    Sanne:

    Hahaha GEWELDIG Tim!!!! Have fun! X

  • 23 Januari 2013 - 17:24

    DJ Crackhead:

    Klinkt lekker!!
    De enige blog die ik ooit gevolgd heb, en blijf volgen!

    Hollereer broeder!

  • 23 Januari 2013 - 17:53

    Marian:

    hey Tim

    Ik heb genoten van je reisverslag!!
    Geweldig,had ik ook wel willen doen....
    Geniet:)
    grtzz marian

  • 23 Januari 2013 - 19:14

    Ingeborg:

    hoi Tim

    Geniet van je fijne tijd daar en ik blijf je gezellig volgen
    gr Ingeborg (els)

  • 23 Januari 2013 - 19:47

    De Bohemians:

    Ha die Tim,
    Wat een leuk uitgebreid verslag! Tom en je moeder attendeerden ons erop, echt leuk om te lezen. En ook zo beeldend☀

  • 24 Januari 2013 - 09:09

    Nelis:

    Hey broertje,

    Allemaal leuk en aardig maar ik mis toch denk ik wat gaten in dit verhaal. Maar die moet je maar x persoonlijk vertellen over skype tegen me. haha heel veel plezier nog. En we spreken elkaar wel! (btw als je x wil skypen moet je zelf maar iets laten horen. IK ga je niet elke dag vragen om even online te komen ;) haha)

    Gr,Je broer

  • 25 Januari 2013 - 20:02

    Monique:

    Hoi Tim,

    Ik zie het al; het gaat goed met je! Eindelijk niemand die in je nek hijgt. Houd je kop erbij! En blijf schrijven (zodat wij je kunnen volgen).
    Greetz, Monique

  • 27 Januari 2013 - 13:33

    Esther:

    Hi Tim,

    Leuk om dit te lezen en dat je het naar je zin heb daar!
    Geniet met je mee vanuit koude Nederland...

    X

  • 28 Januari 2013 - 08:21

    Henriette:

    Ha die Tim,
    Gek mijn eerste reactie staat er niet bij.? Hee man zo te lezen en te zien geniet je vollop! Leuk joh! Ben best een beetje jaloers op je. Take care! Henriette

  • 29 Januari 2013 - 16:38

    Irma Dral:

    Hallo Tim, Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Geniet ervan.
    Groetjes Irma

  • 04 Februari 2013 - 11:26

    Wilma:

    Bonjour Tim!
    Gaaf man, ik werd getipt door de Ozzie inlichtingendienst, één ding; geen Australisch vriendinnetje opdoen hè anders moeten we RoberttenBrink er weer bij halen met Kerstmis. Have a good time! En kijk uit voor spinnen... liefs, WilmaXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Tim

Met deze blog zal ik jullie jaloers maken.

Actief sinds 30 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1061
Totaal aantal bezoekers 15301

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 08 Februari 2015

Hongkong tot beijng

07 Juli 2014 - 03 Augustus 2014

backpacken door Zuid Amerika

15 Januari 2013 - 30 November -0001

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: